Hej
Jag undrar om man kan byta en så kallad bitschuck på en skruvdragare mot en vanlig snabbchuck? Maskinen i fråga heter: BTP130RFE 440. se bild: http://www.makitagep.hu/bolt/machines/makita/btp130rfe.jpg
Alternativt om det finns någon adapter.
Vi har möjlighet att inskaffa nämnda slagskruvdragare förmånligt - men då den skulle användas även som borr och vi har en uppsjö av vanliga borrar av alla dess sorter redan, känns det onödigt att då skulle behvöa köpa helt nya borr till den här maskinen.
Vänligen
Henrietta
Jag undrar om man kan byta en så kallad bitschuck på en skruvdragare mot en vanlig snabbchuck? Maskinen i fråga heter: BTP130RFE 440. se bild: http://www.makitagep.hu/bolt/machines/makita/btp130rfe.jpg
Alternativt om det finns någon adapter.
Vi har möjlighet att inskaffa nämnda slagskruvdragare förmånligt - men då den skulle användas även som borr och vi har en uppsjö av vanliga borrar av alla dess sorter redan, känns det onödigt att då skulle behvöa köpa helt nya borr till den här maskinen.
Vänligen
Henrietta
Antar att det är den med fyra lägen och då går ju borr att köra.
Att montera chuck blir nog svårt MEN det finns ju fina chuckar med bitsfäste, knalla in till närmasta järn- eller bygghandel så hjälper dom dig.
Att montera chuck blir nog svårt MEN det finns ju fina chuckar med bitsfäste, knalla in till närmasta järn- eller bygghandel så hjälper dom dig.
Kära P-plats
Amatör- och proffspråket är från två olika planeter.
Men det är kul att vi kom fram till samma slutsats ändå....
Fast jag hade absolut ingen aning om det.... =O)
... vi beslutade att köpa maskinen - efter att vi hade kommit fram till att vi kunde ju använda våra gamla Black&Deckers från nån/några årtionden tillbaka till de större borrdimensionerna. Allt annat i Makitan i fråga håller just den kapaciteten som vi frågar efter att det spelar ingen roll om vi inte kan borra med den större än 10 mm hål!
Tack för att du ville svara!
Ha en go´ fortsättning alla!
/Henrietta
Amatör- och proffspråket är från två olika planeter.
Men det är kul att vi kom fram till samma slutsats ändå....
Fast jag hade absolut ingen aning om det.... =O)
... vi beslutade att köpa maskinen - efter att vi hade kommit fram till att vi kunde ju använda våra gamla Black&Deckers från nån/några årtionden tillbaka till de större borrdimensionerna. Allt annat i Makitan i fråga håller just den kapaciteten som vi frågar efter att det spelar ingen roll om vi inte kan borra med den större än 10 mm hål!
Tack för att du ville svara!
Ha en go´ fortsättning alla!
/Henrietta
Att ni hittat det ni söker är det viktigaste...
...sen är ett tips att nästa allt finns med bitsfäste och akn monteras direkt i maskinen, så som träborr, stålborr, försänkare, gängtappar m.m. och då behövs ingen chuck.
...sen är ett tips att nästa allt finns med bitsfäste och akn monteras direkt i maskinen, så som träborr, stålborr, försänkare, gängtappar m.m. och då behövs ingen chuck.
ju, jag det - men när man har nära hundra olika borrar i alla dimensioner och utförande, till flera olika material - så känns det onödigt att börja köpa allt med en bitsfäste på nytt.
Klicka här för att svara


