6 805 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Kan man begära slutbesked efter att bygglov gått ut?
Kan man begära slutbesked efter att bygglovet gått ut? Stugan (enkel stuga utan vatten och el) står på plats och bygglovet gick ut för 5 månader sedan, men vi har missat att anmäla avslutet. Kommer det att innebära en massa extrakostnader? Bygglovet innefattar dessutom en kamin, men den har vi valt att inte sätta in. Kan det bli något problem med det? Jag antar att vi får söka nytt bygglov när vi vill sätta in kaminen, för det går väl inte att förlänga ett bygglov när det redan gått ut?
Hej och välkommen till Byggahus
Jag tror inte det är några problem....enklast och bäst svar du om du mailar till bygg avd på din kommun......vill du vara anonym så välj tex en hotmail adress och förklara ärendet men inte exakt var huset finns...
Jag tror inte det är några problem....enklast och bäst svar du om du mailar till bygg avd på din kommun......vill du vara anonym så välj tex en hotmail adress och förklara ärendet men inte exakt var huset finns...
Bygglovet gick ut september 2013. Det vill säga att det beviljades september 2008.
Vilket igen vill säga att det beviljades med stöd av den äldre plan-och bygglagen, och därmed är det slutBEVIS du skall be om.
Jag skulle tro att de bara är glada om du hjälper dem att avsluta ärendet och ger dig slutbeviset direkt om du bara skickar in rätt handlingar.
Vilket igen vill säga att det beviljades med stöd av den äldre plan-och bygglagen, och därmed är det slutBEVIS du skall be om.
Jag skulle tro att de bara är glada om du hjälper dem att avsluta ärendet och ger dig slutbeviset direkt om du bara skickar in rätt handlingar.
Tack för era snabba svar! Jag ska prova det.
Klicka här för att svara