Bor i 1 1/2 plans hus 137 Kvm är 3 st och har direktverkande el.

Huset är snålt samma med grannar. vi har en förbrukning idag på 10,500 Kwh men vi eladr lite i vår braskamin.. kanske eldar 2-3 m3 på ett år.

Vi har inte beräknad el förbrukning utan varje mån läses vår mätare av per auto .. sista fakturan hade vi förbrukat 720 Kwh i November.

Är det värt att köpa /investera i en luft värmepump ?

Och om är Sverige pumpen Panasonic det bästa alt.

 
Om ni endast förbrukar 10500kwh per år så tror jag inte att ni sparar några pengar
på att köpa en luft/luft-värmepump

Jocke
 
Snailman
Håller nog med om att det inte är lönt, gör själv av med 15000kwh/år men skaffade pumpen dels för kylning (med tanke på den gångna sommaren) och för att jag räknar med att spara ca 5000kwh/år, fick pumpen ganska billigt och jag räknar med att inte behöva någon tillskottsvärme alls, då jag satte in en He12:a Men då jag satte in den i höstas har jag inga korrekta siffror ännu.
 
jocke@nybleus.se skrev:
Om ni endast förbrukar 10500kwh per år så tror jag inte att ni sparar några pengar
på att köpa en luft/luft-värmepump

Jocke
Tidigare ägare gjorde av med 13.500


 
är det total förbrukning med hushållsel eller bara värme ni nämner,låter väldigt lite
 
KE skrev:
är det total förbrukning med hushållsel eller bara värme ni nämner,låter väldigt lite
Detta är totala förbruknigen..

Och den stämmer...

Har ej beräknad förbrukning utan betalar vad vi förbrukar per månad.


 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.