L lbgu skrev:
Skulle ju vara rätt mycket karma ifall grannen åker dit för något narkotikabrott då det antagligen inte är så lätt att skaffa dessa frön om man inte har kontakter inom branschen. Och något säger mig att en granne som har stora problem med ogräs i närområdet är den typ av människa som inte umgås med kriminella.
Något som liknar det då? Har ingen aning om hur svårt det är att få tag på, när jag var ung odlades det bland annat i kommunhusets stora blomsterrabatter och lite överallt på publika platser. Tror inte någon skördade dem dock…

Sådana frön säljs lagligt lite överallt. Diverse butiker, online...

AndersPS AndersPS skrev:
Tips till grannarna är väl annars att skaffa lite marijuanafrön och så överallt inne på tomten. Ett litet samtal tillpolisen när de vuxit upp kommer säkert att lösa problemet. 😂😇
Grym idé! Kan man ju få sitt gräs klippt på det allmännas bekostnad 😊

G gaidin skrev:
Sådana frön säljs lagligt lite överallt. Diverse butiker, online...
Så är det helt lagligt att köpa fröna så lär det inte vara olagligt ifall några växer 'vilt' i trädgården.

L lbgu skrev:
Så är det helt lagligt att köpa fröna så lär det inte vara olagligt ifall några växer 'vilt' i trädgården.
Jo, växten är olaglig, allt över jorden.

G gaidin skrev:
Men du menar att frön lagligt kan köpas i svenska butiker? Lite märkligt kan jag tycka...

Nissens
G gaidin skrev:
I Thailand säljs det öppet…

• Vit skåpbil med neonljusskylt "Marijuana for sale" parkerad på gata i Thailand, upplyst på natten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Alfredo Alfredo skrev:
Men du menar att frön lagligt kan köpas i svenska butiker? Lite märkligt kan jag tycka...
Ja, så är det. Frön och rötter är lagliga, all växt ovan jord är olagligt.
Hela regelverket kring den plantan är märklig.

Men att slänga in lite frön hos grannen alternativt ringa polisen och tipsa om ett nedgrävt lik på tomten kanske kan göra att man själv slipper hålla ordning.

• Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
I Thailand säljs det öppet…
@gaidin menade att allt som sticker upp över jorden är olagligt i Sverige. Alltså att växten inte får odlas i Sverige. Inte att substansen är olaglig överallt på jorden.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
@gaidin menade att allt som sticker upp över jorden är olagligt i Sverige. Alltså att växten inte får odlas i Sverige. Inte att substansen är olaglig överallt på jorden.
Så här skrev han:
”Jo, växten är olaglig, allt över jorden”

Att du kan tolka det som att han bara menar i Sverige är obegripligt.

• Haha
Intet och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Att du kan tolka "allt över jorden" som "överallt på jorden" tycker jag är obegripligt. Det som avses är helt uppenbart alla delar av växten som är ovanför jorden.

• Gilla
  • Haha
hapazard och 9 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Så här skrev han:
”Jo, växten är olaglig, allt över jorden”

Det var nog min förklaring efteråt som Alfredo såg ;)

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Det var nog min förklaring efteråt som Alfredo såg ;)
Nej till skillnad från vissa andra förstod jag mycket väl vad du menade, även om formuleringen kanske inte var nobelprismässig. 😂

Alfredo Alfredo skrev:
Nej till skillnad från vissa andra förstod jag mycket väl vad du menade, även om formuleringen kanske inte var nobelprismässig. 😂
Jag såg själv att det var ett märkligt sätt att uttrycka det.
Jag lovar att det inte beror på konsumtion av berörd växt, eller frön, det bara blev så...

• Haha
  • Gilla
klaskarlsson och 4 till
  • Laddar…
Nissens
G gaidin skrev:
Jag såg själv att det var ett märkligt sätt att uttrycka det.
Jag lovar att det inte beror på konsumtion av berörd växt, eller frön, det bara blev så...
Antagligen hade @Alfredo konsumerat lite eftersom han så supertydligt kunde se betydelsen. 😉

• Haha
MrDizzy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.