Jag behöver utäver diskmaskinen ytterligare ett vattenuttag till en ångugn och försökte hitta ett smidigt sätt.
Om det är görbart att dela på diskmaskinens tillvatten så kom jag till nästa frågeställning då diskmaskinskoppling från blandaren är G1/2, tidigare hade jag en adapter till G3/4, men nu behöver jag i såfall två G3/4.
Jag har en T-koppling 3/4-3/4-3/4 med en förminsking till G1/2 utvändig, om den är användbar skulle jag behöva alltså behöva få ihop två utvändiga gängade G1/2, hur gör man det?

Vattenanslutning med G1/2 utvändig gänga i förberedelse för koppling till diskmaskin eller ångugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
T-koppling i metall med tre utvändiga gängade anslutningar för vattenledningsinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Där är den ju! tack!!

Nej, jag provade det, men blandarens R15 går ned helt i röret och jag kan inte få den att bottna då det inte finns något mer än röret från blandaren att skruva på. Dvs själva mutterstycket är samma dimension som R15.

N newport skrev:
Nej, jag provade det, men blandarens R15 går ned helt i röret och jag kan inte få den att bottna då det inte finns något mer än röret från blandaren att skruva på. Dvs själva mutterstycket är samma dimension som R15.
Tror det går bara med tejp eller lin. Även med den andra t koppling jag linkade.

O
N newport skrev:
Du kommer aldrig få det tät om du letar efter brottning.. Du måste täta det där med rätt detaljer. Antingen lin, tråd eller gummitätning. finns övergångar till R20 att köpa med gummitätning.
Jag vill inte vara negativ men det kan bli olyckligt om du inte får det där bra...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.