Håller på med total köksrenovering och har köpt ny diskmaskin som jag ska ansluta till en ny köksblandare. Hur kan jag skarva anslutningen till blandaren utan att tappa Aquastoppfunktionen... detta p.g.a att diskmaskinens aquastoppslang är för kort, behöver skarva ca. 30-40 cm?

Det är nog tyvärr en skarv före själva slangen som är det enda möjliga, det innebär dock att läckage innan originalslangen inte kommer hanteras av Aquastoppet.

Hubbe73 Hubbe73 skrev:
Det är nog tyvärr en skarv före själva slangen som är det enda möjliga, det innebär dock att läckage innan originalslangen inte kommer hanteras av Aquastoppet.
Joo men det finns nog en PEX G15 slang tror jag som kopplas mellan blandaren och aquastop, fick med en plastnippel R15 med packning som nog är meningen att använda vid skarvning... så jag åker och köper en sådan slang!

C Costello skrev:
Joo men det finns nog en PEX G15 slang tror jag som kopplas mellan blandaren och aquastop, fick med en plastnippel R15 med packning som nog är meningen att använda vid skarvning... så jag åker och köper en sådan slang!

• VVS-anslutning med en PEX G15 slang, R15-nippel, blå AquaStop och packningar markerade med etiketter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jasen2
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.