3 570 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Kan jag ta koppla bort dessa kablar från Luftvärmepumpen? (värmekabel + okänd)?
hej, min luftvärmepump fick säkringen att gå. Efter att själv ha felsökt visade sig att värmekabeln som ligger i botten var trasig på flera ställen. Jag tog därför bort denna. Den var dock sammankopplad med en annan kabel som sitter i chassit (se bilder). Någon form av jord?!
Fråga: kan jag köra pumpen utan dessa sladdar i, till dess att jag hinner köpa ny värmekabel?
/micke
Fråga: kan jag köra pumpen utan dessa sladdar i, till dess att jag hinner köpa ny värmekabel?
/micke
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är överhettningsskydd för värmekabeln.
Den klarar du dig utan.
Den klarar du dig utan.
M Micke_TH skrev:hej, min luftvärmepump fick säkringen att gå. Efter att själv ha felsökt visade sig att värmekabeln som ligger i botten var trasig på flera ställen. Jag tog därför bort denna. Den var dock sammankopplad med en annan kabel som sitter i chassit (se bilder). Någon form av jord?!
/micke
[bild]
[bild]
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden