Hejsan! Jag har precis köpt denna lägenhet, men har inte flyttat in ännu. Den första jag vill göra är att ta bort den vita från tegelväggen, om möjligt. Går det att se från fotot om det är färg eller gips? Har jag fattat rätt från allt jag har googlat att det skulle gå bra att ta bort om det är bara färg, men förmodligen inte går om det är gips?
Är det färgen på de lite oregelbundna väggarna du vill ta bort? Lycka till... Oavsett om det är färg eller någon form av gips man slammat på (har aldrig hört talas om det men jag är ingen expert) och sedan målat så är det näst intill omöjligt att få bort. Färg är liksom inte gord för att lossna lätt! Bästa tipset tror jag är att hita ett kakel med tegelstruktur och sätta upp som en extra fasad. Alternativt kan du ta fram den stora vinkelslipen och köpa hem ett lass tegelstenar och kapa av 2-3 cm från varje sida och smacka upp dem som om de vore stora tegelstenar. Det går nog att få att se realistiskt ut. Du får två fasadstenar för vaje regelsten på det sättet.
Ja, färgen på tegelväggarna trots att tegelstenarna är oregelbundna.
Är det verkligen enklare att lägga ny tegel över den befintliga teglen istället för att försöka ta bort färgen från teglen?
Är det verkligen enklare att lägga ny tegel över den befintliga teglen istället för att försöka ta bort färgen från teglen?
Klicka här för att svara