Ska lägga nytt golv på en ganska stor yta, idag är det 4 olika golv med fula lister mellan, vill ha samma golv överallt med så lite lister som möjligt.
Det är inom det rödmarkerade jag ska lägga. Kan jag lägga med bara en expansionslist vid det gröna strecket? Pergo skriver att man kan lägga 13x13 meter i ett fyrkantigt rum men att andra mått kan gälla vid andra former på rummet, ingen mer information än så vad jag hittar...
Hallen högst upp till vänster bör kanske ses som ett eget rum, men blir ingen naturlig linje att lägga en list där.
Golvet är laminat
Det är inom det rödmarkerade jag ska lägga. Kan jag lägga med bara en expansionslist vid det gröna strecket? Pergo skriver att man kan lägga 13x13 meter i ett fyrkantigt rum men att andra mått kan gälla vid andra former på rummet, ingen mer information än så vad jag hittar...
Hallen högst upp till vänster bör kanske ses som ett eget rum, men blir ingen naturlig linje att lägga en list där.
Golvet är laminat
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har kontaktat dem nu och som jag misstänkte så rekommenderar dom inte att hallen sitter ihop med resten av rummet. Blir det snyggt med en diagonal list tro?BirgitS skrev:
Sen skrev dom också att golvet inte ska ligga under köksinredning. Köksön och skåpen tänkte jag bara lägga så det hamnar under sockeln. Men under diskbänken vill man väl ändå ha golv ända in till väggen så man upptäcker ev vattenläckage... Ska man såga hål för benen då och sätta nån tätning runt eller är det skit samma iom att diskmaskin och kyl/frys ändå kommer "låsa" golvet på den väggen?
Nuvarande laminatgolvet ligger under all köksinredning och har både gått isär på ett ställe och buktar uppåt på andra ställen
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 169 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 169 inlägg
Jag tror mycket mer på en rak list i linje med köksväggen. Det ser nog naturligt ut.
Under diskbänksskåpet ska det vara vattenskydd alternativt inne i diskbänksskåpet för att det ska gå att upptäcka läckor. Se branschreglerna från Säker vatten.
Diskmaskin, kyl och frys ska stå på golvet och kommer inte att låsa det.
Under diskbänksskåpet ska det vara vattenskydd alternativt inne i diskbänksskåpet för att det ska gå att upptäcka läckor. Se branschreglerna från Säker vatten.
Diskmaskin, kyl och frys ska stå på golvet och kommer inte att låsa det.
Klicka här för att svara