2 452 läst ·
38 svar
2k läst
38 svar
Kan jag installera induktionshäll?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 839 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 839 inlägg
Vi har nog alla sett den bilden. Det är en annan sak.D Dilato skrev:
Det vi numera diskuterar är de ytterligare bilder jag föreslagit TS i inlägg #6
Bönhas skrev:
Absolut! 👍 Speciellt om det varit fallet😂D Dilato skrev:
Att du inte hänger med och kommer med irrelevanta kommentarer upplever jag f.ö. också som ett problem.
Det har blivit något missförstånd här.Fairlane skrev:
Jag har också sett den första bilden. Men jag har inte uttalat mig om vad man kan utläsa av den.
Jag trodde du hade läst vad jag skrivit tidigare. Jag har inte spekulerat eller gissat. Endast påpekat att man inte kan vara säker på hur det är kopplat med den info TS har lämnat.Fairlane skrev:
Ja det kan man ju undra om man vill.Fairlane skrev:
Och som du numer efter att jag svarat på det flera gånger bör ha förstått har jag heller inte påstått vad bilderna skulle visa. Istället för att gissa föreslog jag att TS skulle ta bilder som kunde visas upp. Hade jag vetat exakt vad bilderna skulle visa hade jag inte föreslaget att de skulle tas.
För att veta vad de visar måste man ha sett dessa bilder. Och det har jag inte. Och ingen annan i tråden heller. Eftersom det gäller bilder som inte finns i tråden. Utan endast är bilder jag föreslog skulle tas.
Det kan man inte. Så jag kan inte hjälpa dig med det.useless skrev:
Det har varken jag eller någon annan påstått att man kan. Tvärtom har många påtalat att det inte går. Trots att det är självklart.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 839 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 839 inlägg
Ok, vilken bild behöver man ta då för att en elektriker ska kunna avgöra om det finns nolla i uttaget?Bönhas skrev:
Det har blivit något missförstånd här.
Jag har också sett den första bilden. Men jag har inte uttalat mig om vad man kan utläsa av den.
Jag trodde du hade läst vad jag skrivit tidigare. Jag har inte spekulerat eller gissat. Endast påpekat att man inte kan vara säker på hur det är kopplat med den info TS har lämnat.
Ja det kan man ju undra om man vill.
Och som du numer efter att jag svarat på det flera gånger bör ha förstått har jag heller inte påstått vad bilderna skulle visa. Istället för att gissa föreslog jag att TS skulle ta bilder som kunde visas upp. Hade jag vetat exakt vad bilderna skulle visa hade jag inte föreslaget att de skulle tas.
För att veta vad de visar måste man ha sett dessa bilder. Och det har jag inte. Och ingen annan i tråden heller. Eftersom det gäller bilder som inte finns i tråden. Utan endast är bilder jag föreslog skulle tas.
Jag kan komma på en bild och det är en bild på en mätning.
Bilder kan som sagt ge en hel del information, det säger ingen emot. Det vi alla säger är att i ett fall som TS, där den gamla spisen saknar nolla så ger inga bilder på spisen, spisen märkskyltar eller elcentralen någon som helst information om ifall det finns en nolla i uttaget och det är egentligen det TS frågeställning är. Frågan "kan man installera en induktionsspis här?" är tekniskt om det finns en nolla.
Vet man inte om nolla finns eller inte så är det enligt mig dumt att svara att det går, det är bättre att svara att det går inte att avgöra med nuvarande information. Sen kan man komplettera med att mätning behövs och om nolla saknas så krävs att det dras fram för att set ska fungera.
Bönhas skrev:
Bönhas skrev:
Jag tycker TS ska lägga upp en bild på ytterdörren. Då vet vi om det går att bära in en induktionsspis i huset och frågan är besvarad.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden