2 923 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Kan jag ingå nytt avtal med hantverkare innan det förra hävs?
Nej, du måste såklart riva o göra om! Speciellt när du har starka indikationer på att det är fel! Om du fortsätter på ett felbygge så lämnar de självklart ingen garanti för att de vet att du lär få bygga in igen inom kort.J Jolien skrev:Jo de är behöriga fast de kan t.ex inte se hur brunnen är bilad eftersom golvet redan är lagt. De har dragit om vattenledningar men just golvet kommer de inte åt såvida de inte river upp allt på nytt istället. Ändrade från vanlig brunn mitt på golvet till linjeformad unidrain som alltså redan är lagd.
Sen har de idag fixat med taket fast ventilationen ser jätteskum ut (i en okunnigs ögon) ska det se ut så här? Den vita pilen är alltså hur förra har bilat upp kring ventilationen (betong) Den gula pilen är ursprungliga ventilationsröret och den röda är nytt litet rör som ligger typ tvärs över det ursprungliga. Har frågat och de säger att det ska justeras men hur sjutton ska det göras när det ser så ut? Är extra nojig nu givetvis med tanke på hur det gått hittills och vågar knappt lita på byggare… ni som gjort/kan… hur ska detta åtgärdas så det är korrekt? Speciellt med tanke på att gipset är uppe i taket med? Se bild
Medlem
· Västra Götaland
· 714 inlägg
Hej! Det gick så där kan man säga! Jag fick kontakta en jurist och med hjälp av honom utfärda en skrift som dels dokumenterade bristerna samt begärde skedstånd och hävde avtalet i sin helhet. Det blev en lång sammanställning om diverse som skickades in till bolagets VD och som förväntat kom inget svar!
Såg däremot att det första bolaget försattes i konkurs bara några dagar efter mitt utskcik...mitt i arbetet med mitt badrum. Fick ta in nytt bolag ( inklusive mycket spring här eftersom ingen ville ta vid halvgjort arbete där det saknades insyn i hur det har utförts innan)
De nya hantverkarna fick göra om en del, exempelvis avlopp och ja det blev lite high chaparal med allting. Dock ett färdigt (och som tur var) ett fungerande badrum idag nu som saknar en del dokumentation som ju är en stor rädsla ifall något skulle hända. Tänker (kanske mycket dumt) att kostnaden för att göra om allting då kan jag hålla inne fall i fall något skulle ske i framtiden....
Bolaget som gick i konkurs hörde aldrig av sig och skickade heller aldrig någon faktura. Men herregud vilket huvudvärk det hela var!
Såg däremot att det första bolaget försattes i konkurs bara några dagar efter mitt utskcik...mitt i arbetet med mitt badrum. Fick ta in nytt bolag ( inklusive mycket spring här eftersom ingen ville ta vid halvgjort arbete där det saknades insyn i hur det har utförts innan)
De nya hantverkarna fick göra om en del, exempelvis avlopp och ja det blev lite high chaparal med allting. Dock ett färdigt (och som tur var) ett fungerande badrum idag nu som saknar en del dokumentation som ju är en stor rädsla ifall något skulle hända. Tänker (kanske mycket dumt) att kostnaden för att göra om allting då kan jag hålla inne fall i fall något skulle ske i framtiden....
Bolaget som gick i konkurs hörde aldrig av sig och skickade heller aldrig någon faktura. Men herregud vilket huvudvärk det hela var!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Dags för nytt elavtal - jag mår illa av detta!
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Mitt avtal: uppmanas av mäklare att jag ingår avtal m Hemnet?
Juridik -
Förslag: Bort med tvingande elavtal
Artikelkommentarer -
Vita beläggningar under nytt tak
Utbyggnad och tillbyggnad -
Nyttjanderättsavtal mall eller formuleringar
Juridik