Hej Stefan!S stefan991 skrev:
Har du lyckats ersätta dina don? Hur gjorde du? Vad ersatte du dem med?
Mvh
Utan att byta ut den rektangulära kanalen som kommer från vinden? till ett cirkulär finns det nog inte mycket att hämta på marknaden.
Möjligtvis någon form av golvventil för ventilerade golv, men det blir iofs typ lika det som det som sitter där.
Ett alternativ kan ju vara att försöka montera ner det och lackera det i samma kulör som väggen för att få det att smälta in bättre.
Möjligtvis någon form av golvventil för ventilerade golv, men det blir iofs typ lika det som det som sitter där.
Ett alternativ kan ju vara att försöka montera ner det och lackera det i samma kulör som väggen för att få det att smälta in bättre.
Det ser lite tight ut mot väggen för att få plats med en takspridare oavsett typ och modell.
Om det är snygghetsfaktorn du är ute efter vill du antagligen inte heller bygga en låda över dörren som man då skulle kunna montera något i.
Det du skulle behöva göra om du önskar ett tilluftsdon typ swegons SDK eller liknande är att flytta in kanalen minst 150mm i rummet, samtidigt byter du den flexibla slangen till en plåtkanal.
För nyfikenhetens skull finns det något fabrikat eller så angivet på baksidan av dina don?
Om det är snygghetsfaktorn du är ute efter vill du antagligen inte heller bygga en låda över dörren som man då skulle kunna montera något i.
Det du skulle behöva göra om du önskar ett tilluftsdon typ swegons SDK eller liknande är att flytta in kanalen minst 150mm i rummet, samtidigt byter du den flexibla slangen till en plåtkanal.
För nyfikenhetens skull finns det något fabrikat eller så angivet på baksidan av dina don?
Jag har tyvärr inte kommit vidare med något snyggt och enkelt. Kanske @JHKlippan löste det åt oss?
Ser ut att vara tilliftdon fabrikat BACHO. De sa det var ljudfritt, smutsfritt och dragfritt. Varför byta det?S stefan991 skrev:
Klicka här för att svara

