Har bytt dörrar i huset, och på toaletten satt en ganska udda dörr tidigare som verkar vara platsbyggd pga höjden och som jag bytt till en ny. Men då fick jag problemet att kaklet måste kapas ca 3cm ovanför dörren på insidan.
Kan jag använda denna kapskiva (se bild) och kapa med vinkelslipen, eller kommer plattorna ryka?
Och om den inte fungerar, vad rekommenderar ni?
Kan jag använda denna kapskiva (se bild) och kapa med vinkelslipen, eller kommer plattorna ryka?
Och om den inte fungerar, vad rekommenderar ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
Tackar, ja dammet förstår jag kommer komma. Men har inte så mycket fast inredning i badrummet så tömmer det för att enkelt kunna städa sen.MathiasS skrev:
Var mest rädd för att bara prova med den där skivan utan att höra med folk som vet bättre så man inte råkar spräcka alla plattor
Och snittet behöver inte bli snyggt, bara man kan kapa rakt, det ska ändå kläs in med foder sen så
En billig "meec" från jula, så ingen speciell. Så länge jag höll den rakt så gick det fint, men råkade titta bort en sväng och då blev det en liten flisa pga att jag vinklade maskinen.kristofer12345 skrev:
Rita bara upp en linje du ska följa så ska det inte vara några problem.
Klicka här för att svara