Krilleman
Knacka upp en lättbetongvägg klarar vilken hammare som helst.

Men ska du även dra vattnet i sidan? Eller misstolkar jag dig här?

Nej, du är helt rätt ute. Kranen samt vasken kommer sitta direkt till vänster om diskmaskinen. Så måste dra vattnet dit också.

Krilleman
Hur såg det ut när du rivit lite lättbetong?

P
Hej jag har ett liknande fall där det bygger ut 10 cm ifrån vägg och är 17cm högt avloppsrör i min bostad där jag ska ha in den integrerade diskmaskinen. Finns det någon lösning?

• Avloppsrör och ledningar som skjuter ut från vägg under diskbänk, hinder för integration av diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sargon chabo skrev:
Hej jag har ett liknande fall där det bygger ut 10 cm ifrån vägg och är 17cm högt avloppsrör i min bostad där jag ska ha in den integrerade diskmaskinen. Finns det någon lösning?
Var är avloppsröret ...?
Ser bara ut att vara två vattenledningsrör på bilden.

P
D doubleH skrev:
Var är avloppsröret ...?
Ser bara ut att vara två vattenledningsrör på bilden.
Det stämmer mycket riktigt att det är 2 st vattenledningsrör som kommer ut ifrån väggen. Det sticker ut ca 10cm på vardera rör. Samt är det översta röret 17cm högt. Vilket i sin tur innebär att jag inte kan ha dit en diskmaskin. Hur ska jag göra och vad får jag göra?

Du får nog fråga din förening (för det är väl en bostadsrätt...?) om vad du FÅR göra.
Hur högt är utrymmet?
Det går ju att bygga en sockel/låda att ställa maskinen på som gör att uttaget bak på maskinen kommer över rören.
Så har jag gjort i vår sommarstuga, men där har vi iofs extra högt installerad bänkskiva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.