5 725 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
Kan inte lossa TV från väggfäste
Jag borde läst recensioner av produkten innan köp då fler har drabbats av detta. För att sätta fast eller få loss TVn från väggfästet drar man i två snören som hänger bakom TVn och genom detta dras två spärrar ner. Direkt går ena snöret av utan att jag ens använde någon kraft.
Det är bara några cm till väggen så jag behöver något i stil med en lång pincett för att försöka nå snörstumpen. Lättast är att ta från sidan för då ser jag snöret, underifrån blir det i blindo på grund av väggfast bänk under TVn. Har ingen lust att skruva ner den och jag vet inte hur bra jag skulle se underifrån ändå.
Finns det något verktyg minst en meter långt och max 2 cm tjockt för att kunna dra i snörstumpen som finns kvar. Typ en jättepincett. Får jag loss TVn kan jag sätta dit ett eget snöre.
Det är bara några cm till väggen så jag behöver något i stil med en lång pincett för att försöka nå snörstumpen. Lättast är att ta från sidan för då ser jag snöret, underifrån blir det i blindo på grund av väggfast bänk under TVn. Har ingen lust att skruva ner den och jag vet inte hur bra jag skulle se underifrån ändå.
Finns det något verktyg minst en meter långt och max 2 cm tjockt för att kunna dra i snörstumpen som finns kvar. Typ en jättepincett. Får jag loss TVn kan jag sätta dit ett eget snöre.
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
En lååång plattång...
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Hur lång behöver den vara då?
M Matte Matik skrev:
Inser att det nog räcker om jag famlar i blindo underifrån. Från sidan (så jag ser) är det nog omöjligt att hitta så lång tång.plåtrickard skrev:
Tack! Behövde nog bara någon att bolla med som kunde styra mig på rätt spår. Det här löser sig nog.
Om du tar ett långt snöre och gör en ögla som du kan dra åt, kan du och en medhjälpare isåfall kanske hjälpas åt att få öglan om befintlig snörstump. Därefter borde det bara vara att dra och be en stilla bön att snörstumpen håller.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Klicka här för att svara