Jag borde läst recensioner av produkten innan köp då fler har drabbats av detta. För att sätta fast eller få loss TVn från väggfästet drar man i två snören som hänger bakom TVn och genom detta dras två spärrar ner. Direkt går ena snöret av utan att jag ens använde någon kraft.

Det är bara några cm till väggen så jag behöver något i stil med en lång pincett för att försöka nå snörstumpen. Lättast är att ta från sidan för då ser jag snöret, underifrån blir det i blindo på grund av väggfast bänk under TVn. Har ingen lust att skruva ner den och jag vet inte hur bra jag skulle se underifrån ändå.

Finns det något verktyg minst en meter långt och max 2 cm tjockt för att kunna dra i snörstumpen som finns kvar. Typ en jättepincett. Får jag loss TVn kan jag sätta dit ett eget snöre.

En lååång plattång...

• Gilla
Matte Matik
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
En lååång plattång...
Har inte hittat längre tång än 40 cm.

Hur lång behöver den vara då?

• Gilla
Matte Matik
  • Laddar…
Gör ett eget verktyg. En lång krok för att haka tag i vad snöret sitter i? En lång pinne med en skåra i änden som du kan fånga snöret i och sedan snurra ett par varv för att låsa?

M Matte Matik skrev:
Har inte hittat längre tång än 40 cm.
plåtrickard plåtrickard skrev:
Hur lång behöver den vara då?
Inser att det nog räcker om jag famlar i blindo underifrån. Från sidan (så jag ser) är det nog omöjligt att hitta så lång tång.

Tack! Behövde nog bara någon att bolla med som kunde styra mig på rätt spår. Det här löser sig nog.

Om du tar ett långt snöre och gör en ögla som du kan dra åt, kan du och en medhjälpare isåfall kanske hjälpas åt att få öglan om befintlig snörstump. Därefter borde det bara vara att dra och be en stilla bön att snörstumpen håller.

Fairlane
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.