Satte fast en borrförsänkare i mina Wera bitshållare. Man drar tillbaka den för att låsa fast bitsen. På något sätt vill inte borrförsänkaren lossna. Vad att göra? Slå loss den går ju inte då man säkert har sönder låsmekanismen.

Borrförsänkare som sitter fast i en Wera bitshållare mot en verkstadsmiljöbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L
Går det att dra tillbaka låsningen , det sitter som små kulor ini den , om inte skit i mekanismen ,
kulorna går inte tillbaka som dom ska , sätt fast borren i skruvstycket , dra tillbaka låsningen
och knacka på läsningen samtidigt som du drar , så kanske det släpper
Annars nya grejer
 
Om försänkaren är nött så kanske den ställt sig lite på tvären inne i bitshållaren. Prova att ta och vrida försänkaren någon grad moturs och testa om bitshållaren orkar öppna.
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
brukar spruta WD40 elr 5-56.. andvända polygrip tången och kläm om runt försänkarn och vikla och bryta upp åt--- skille jag göra nu när du har den så passligt i skruvstede :D
 

Bästa svaret

Slå till den så lossnar den.
Använder den bitshållaren på jobbet.
Händer ibland att bitset fastnar.
 
Mugmaz wanegardh skrev:
Slå till den så lossnar den.
Använder den bitshållaren på jobbet.
Händer ibland att bitset fastnar.
Precis så gjorde jag. Det verkar som om borrförsänkaren är liiite större än bitsen så den kilade fast!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.