1 880 läst ·
22 svar
2k läst
22 svar
Kan inte bestämma för vilken tomt man ska köpa! :(
https://www.trafikverket.se/vara-pr...sparig-jarnvag/ostlanken-i-sodertalje-kommun/J Josth skrev:
Jo verkar som det iallafall
Om du tittar på kartan i länken ser du att Ostlänken kommer att gå öster om Järna, närmare motorvägen E4. Inte genom Järna och den befintliga stationen. Man får ta SL-pendel till Södertälje Syd och byta till Ostlänken.
Gillar du antroposofer eller känns det lite för flummigt? Jag skulle välja Järna alla dagar i veckan. Kanske inte så mycket för att jag vill börja dyrka Steiner, men för att ha nära till en levande landsbygd med närproducerad mat och mycket kultur.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 668 inlägg
Jag är inget fan av varken Järna eller Södertälje men i detta fallet så låter det ju som att tomten i Järna vinner med hästlängder.
Läsningen verkar som att den skall anslutas in mot Järna station. Men jag kanske läste fel, hur som helst så är det fortsatt positivtJ Josth skrev:
Inte jag heller helt ärligt. Men med en liten knodd och en till på väg så känns det helt rimligt att faktiskt påbörja en byggande av ett hus som dom kan få växa upp i. Sen har vi då nära tjejens föräldrar i Pershagen som får agera som gratis barnvakter hahaB Bästerortarn skrev:
Jag tänker väl, jag håller mig undan dom och dom håller sig undan migS Staffan-N skrev:
Men uppskattar lokalproducerad mat givetvis. Det är alltid något positivt
Klicka här för att svara