Det varierar säkert från kommun till kommun, som vanligt... ???

Normalt hörs grannarna när planen görs och får yttra sig då. Går sedan planen igenom ska man inte behöva fråga dem igen eftersom de redan haft chansen, om man inte tänker göra nåt som strider mot planen. Tex bygga på prickmarken, som du nämnde.

/Pillan
 
Vid en avstyckning enligt plan har grannarna inget att säga till om, om det inte är så att man tvingas göra en fastighetsbestämning i samband med avstyckningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.