Hej!

Jag har en 10-liters burk med Demidekk Ultimate fasadfärg. Den förra ägaren lämnade den nästan full för fem år sen. Själva färgen är nu 10 år, en bruten kulör som börjar ta slut. Tyvärr har själva färgkoden på locket försvunnit, går inte se vad den brutna kulören heter.
Kan man med hjälp av det lilla som finns kvar, åka in till en återförsäljare för Demidekk och få ny färg blandad i samma färgkod?

Jag hade givetvis tänkt svänga förbi en färghandlare och fråga detta men det har inte blivit av så jag slänger ut en fråga här först.

Mvh Daniel

Har du något som är målat med färgen, och som suttit skyddat så den inte ändrat sig så mycket så ta hellre med det. Eller måla upp en brädbit med färgen du har kvar.

Färghandlarna brukar ha en scanner som de kan scanna ett färgprov med och få fram ett förslag på recept.

Det är inte självklart att en ny färg idag som bryts på samma vis som för 10 år sedan kommer se riktigt lika ut ändå. Recept och ingredienser kan ha ändrats.

PNO PNO skrev:
Har du något som är målat med färgen, och som suttit skyddat så den inte ändrat sig så mycket så ta hellre med det. Eller måla upp en brädbit med färgen du har kvar.

Färghandlarna brukar ha en scanner som de kan scanna ett färgprov med och få fram ett förslag på recept.

Det är inte självklart att en ny färg idag som bryts på samma vis som för 10 år sedan kommer se riktigt lika ut ändå. Recept och ingredienser kan ha ändrats.
Perfekt, jag målar en träbit så får vi se vad de säger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.