5 769 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
Kan en som hotas av kronofogden ge bort saker?
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Nimajneb: Känns bra med tanke på att du fick rätta mig i somras när jag i ett inlägg tänkte helt fel. Forum när de fungerar som bäst.
Vilket hästminne du måste haFred vom Jupiter skrev:
Men som du skriver, det är ju exakt så här ett forum ska fungera och bästa sättet att lära är ju av sina egna misstag
Nja,
Jag är lite tveksam, när det gäller företag, kan man göra återvinning i samband med konkursen.
Det betyder att om du har en massa fordringsägare och väljer att betala skulden till en av dem, kan det hända att de blir tvungna att betala tillbaka till konkursboet.
Om man läser affärspressen, så har någon av styrelsemedlemmarna i fd HQ bank tagit ut bodelning med sin hustru, där stod det att återvinningsrätten går tre år tillbaka i tiden. Ett ätt att rädda halva familjeförmögenheten.
Jag är lite tveksam, när det gäller företag, kan man göra återvinning i samband med konkursen.
Det betyder att om du har en massa fordringsägare och väljer att betala skulden till en av dem, kan det hända att de blir tvungna att betala tillbaka till konkursboet.
Om man läser affärspressen, så har någon av styrelsemedlemmarna i fd HQ bank tagit ut bodelning med sin hustru, där stod det att återvinningsrätten går tre år tillbaka i tiden. Ett ätt att rädda halva familjeförmögenheten.
Just det, företag kan tvingas till detta. Men inte privatpersoner. Det var det jag menade med "mindre fordringsägare".magnu skrev:
Klicka här för att svara