Ja, det kan den. Fast sina, pga. av att grundvattennivån sjunker, är väl inte det vanligaste om man har haft vatten förut. Oftast är det sediment/utfällningar som täpper igen sprickor i berggrunden. Det går oftast att åtgärda genom att spola brunnen med spolbil alt. göra en hydralisk sönderspräckning för att vidga sprickorna i berggrunden. Brukar ordna sig. Det har det gjort för de jag känner som haft problem iaf.
/Peter