hej,

kan en djupborrad brun på 26 meter, sina och vad gör man då, borrar ett nytt hål bredvid eller hur pass långt ifrån då?

Inte för att brunnen har sinat, men tänk om den gör det

/Lars
 
Ja.
 
Ja, det kan den. Fast sina, pga. av att grundvattennivån sjunker, är väl inte det vanligaste om man har haft vatten förut. Oftast är det sediment/utfällningar som täpper igen sprickor i berggrunden. Det går oftast att åtgärda genom att spola brunnen med spolbil alt. göra en hydralisk sönderspräckning för att vidga sprickorna i berggrunden. Brukar ordna sig. Det har det gjort för de jag känner som haft problem iaf.

/Peter
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.