Tjena! Håller på att renovera ett rum på våning två i hus från 1968. Tog bort golvlister och upptäckte att plastmattan var lös i hörnen och längs kanterna. När jag vek upp mattan såg jag svart gammalt lim under, vad tror ni, ser detta ut som något man skall skicka på analys?

Har inte rivit i matten ännu utan bara kollat under det ”lösa”

• Plastmatta lyfts upp i ett hörn för att visa gammalt svart lim på golvet under, en hand pekar på mattkanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plastmatta lyfts upp från golv för att visa gammalt svart lim under, med texten "Forbo" synlig på baksidan av mattan, misstänkt för analys.
    Skapa konto
  • Plastmatta från Forbo lyfts upp, avslöjande gammalt svart lim och slitage på trägolvet under.
    Skapa konto
J Jonathan Bengtsson2 skrev:
Tjena! Håller på att renovera ett rum på våning två i hus från 1968. Tog bort golvlister och upptäckte att plastmattan var lös i hörnen och längs kanterna. När jag vek upp mattan såg jag svart gammalt lim under, vad tror ni, ser detta ut som något man skall skicka på analys?

Har inte rivit i matten ännu utan bara kollat under det ”lösa”
Hej, har exakt likadant där jag precis börjat riva upp gammal plastmatta. Ska skicka in på analys men är nyfiken hur det fick för dig - skickade du in och fick något svar på om det var asbest?

Hej! Vi tog beslut att kapsla in det (både plastmatta och golv) under ett nytt laminatgolv, så tyvärr vet jag fortfarande inte… återkom gärna med resultatet från ditt test om du tycker det ser ut att vara samma

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.