Hej Jag köpte en 3 fast- skena på byggmax och monterade den men av nån anledning fick två huvudsäkringar , 16A När jag i stället byglar med MK 6 kvadrat så går inga huvudsäkringar Jag ser inget fel på skenan Konstigt ?

S Selle66 skrev:
Hej Jag köpte en 3 fast- skena på byggmax och monterade den men av nån anledning fick två huvudsäkringar , 16A När jag i stället byglar med MK 6 kvadrat så går inga huvudsäkringar Jag ser inget fel på skenan Konstigt ?
Har du kapat skenan?

S Selle66 skrev:
Bild på skenan?

S Selle66 skrev:
Säker på att det är en 3-fasskena?
Finns ju 1-fasskenor också och de ser likadana ut förutom märkningen då.

G GoGetLost skrev:
Har du kapat skenan?
Ja den var lite för lång för kåpan

S Selle66 skrev:
Ja den var lite för lång för kåpan
Har du klippt eller sågat skenorna? Sågat va? 😜

• Gilla
Selle66
  • Laddar…
Klippt och nej ingen kortis där

S Selle66 skrev:
Lär ju vara något med skenan om det nu funkar med RQ istället. Inga uppenbara brännmärken på skenorna?

tommib
Resistensmät skenan. Någonstans är det ju kortis om den skjuter huvudsäkringar.

S Selle66 skrev:
Så det är en 1 fas skena? Kan inte se många andra anledningar att det blir en kortslutning

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.