Jag har säkert frågat förut och cellplast t.ex. Men måste kolla lite och känns lite konstigt. jag kan säkert ha räknat fel, helt klart.
Nu gör jag bara enkel uträkning, att min platta i yttermått är 11.4x7.8m och kvm blir ju då 88.92m2 så räknar cellplast på hela det.
Men är lite förvånad, dem gånger jag räknar på byggmax t.ex då får jag 12000kr för två lager då räkna jag på en s80 100mm.
Men hitta sidan leif tjällden ab som gör grunder t.ex, där har dem nån prislista, då tog jag bara s100 100mm t.ex och och stod pris 69/m2, bara räkna och fick 6000kr, hälften, kan skilja så mkt i byggvärlden eller jag som räknat fel? =))

Känns som att det är ganska viktigt att man räknar rätt så man inte överköper eller nåt och sen, oj. =)

S 80 och s 100 är klassningen vad isoleringen orkar bära max utan permanent deformation (korttidslast) och sen har för mig att det ligger på 30% av det i långtidslast.
att isolera 200 mm är inte dubbelt så bra som 100mm men kan löna sig i längden, och om du ska ha golvvärme mm

Jag hade inte snålat på plattan för det är det enda som är svårt att göra om:o

• Gilla
parom
  • Laddar…
Tror du missuppfatta lite eller så var det jag som var dålig i formuleringen.
Jag mena att det är samma mängd men sån skillnad i pris. Jag har räknat med två lager i båda fallen: alltså 200mm. bara det att bara tog s100 bara för kolla lite snabbt skillnad i priset bara. tar jag samma på byggmax, deras 80, så får jag 12000. tar jag tjälldens s80 och samma mängd får jag: priset 5602kr, bara lixom, har jag missat nåt eller räknat fel, för den är ju en väldans skillnad i pris?

edit: snål har jag inte tänkte att gör, försöker göra en bra platta till rätt pris. =)
hade tänkte köra en platta med 200mm isolering och lite starkare betong på 200mm. Men tänkte, 200mm isolering lär väl vara ok för framtida uppvärmning osv. Garage.

Redigerat:
69x88,92x2=12270,96 (tror du bara räknade 1 lager hos leif) ;)

• Gilla
The_Nyll
  • Laddar…
haha, ja just de, så kan det ha varit ja =) de är sant. gjorde nog =) Haha där var felet =)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.