Ett relä som aldrig låtit såhär förut. Det är varmt, ej brännhett men varmt.

Brandrisk? Bör åtgärdas snarast?
 
Hager den ena till ( höger ) den andra från ( vänster ) vad styr dom, ser ut som ett ur till vänster.
 
klosp11
B BengtSpikar skrev:
Ett relä som aldrig låtit såhär förut. Det är varmt, ej brännhett men varmt.

Brandrisk? Bör åtgärdas snarast?
som amatör säger jag ja det är en risk. kan du stänga av den? eller motionera av och på? låter som den hänger sig?
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Inte kommer det att brinna, möjligtvis att en spole i relät brinner, men då stannar det i relöt och en säkring löser ut. Så att skrämmas med att det kan börja brinna är inte bra. Bara sätta fingret på en av dom och känna vilken som för ojud och byta. Om det relät styrs från ett ljusrelä på utsidan kan det få för lite spänning 230 normalt och för bara 110 så surra det. Felsökning före byte rekomenderas.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Det är det vänstra som låter och är varmt. Nästan så man kan bränna fingret om man håller det på ovansidan av reläet

Public lokal, inte mitt skåp. Men funderar på att meddela kommun imorgon
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Kommungubbarna rycket ut.
 
knacka på reläet, funkar ofta :P
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.