Tyvärr har min nätleverantör valt Omipower centraler. Det går inte att få ut tillräcklig ström för att använda sig av en lastbalanserare. Som jag förstår det måste jag antingen sätta ett eluttag i säkringsskåpet eller dra ut nätverkskabel till förrådet där jag har ström bra till.

Nu kommer det jävliga, plåtlådan som centralen sitter i är infälld i en tegelvägg. Hur gör jag lättast för att få ut en nätverkskabel ur plåtlådan?

Har en portabel laddbox ctec njord som behöver lastbalansering, denna lösning är temporär innan samfälligheten har installerat laddinfa med allt vad det innebär.

//Björn

• Inbyggt säkringsskåp i plåtlåda infällt i en tegelvägg, med en synlig skruv eller kontakt längs sidan av skåpet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En elcentral från Omipower med en plåtlåda infälld i en tegelvägg, synliga detaljer inkluderar fyra täckta genomföringar och en stängd panel.
    Skapa konto
  • Plåtlåda för elcentral infälld i tegelvägg med synlig öppning och kabelhål, sett från sidan.
    Skapa konto
  • En närbild av en grå enhet med ordet "kamstrup" ingraverat, inbyggd i en vägg.
    Skapa konto
Ramen som dörren hänger i går att ta bort, då blir det lättare att se var man kan dra kabel.

Demmpa Demmpa skrev:
Ramen som dörren hänger i går att ta bort, då blir det lättare att se var man kan dra kabel.
Tack för tipset! Då borde det gå att ta bort lite fog och pilla in en nätverkskabel.

Kom på att man kanske kan driva balanseraren med en powerbank, vad tror du?

//Björn

Det gick lysande att ta loss ramen och pilla in en rj12 och montera lastbalanseraren i förrådet istället.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.