Hej!

Nu är det dax för mig att välja en kamin som ska värma upp husets yta på 85kvm. Jag har varit i butiken med E och beställt installationen men jag kan inte välja om jag ska köpa Jötul eller Keddy. Säljaren säger att det inte spelar någon roll då båda passar i min befintliga öppna spis.

I produktbladen står det lite iolika för dessa 2 då det gäller verkningsgraden. Keddyn kan leverera MAX 14KKwh vs Götul som har en nominell effekt på 6Kwh. När jag läser djupare i dokumenten så verkar det som att Götul har tänk till lite mer då det gäller förbränningen av veden (effektivare).

Frågan är vilken jag ska välja för att få bästa möjliga värme + att jag ska slippa gå och fylla på hela tiden. :rolleyes:

Någon som har erfarenheter?

/Z

Så här i efterhand kan jag meddela att det blev en Keddy och jag är mkt nöjd med den. Lyckades värma huset så effektivt (tack vare ny planlösning i huset) att jag minskade elkostnaden /år massor. Har ni möjlighet så kan jag varmt rekommendera detta. Installationen kostar lite men jag räknar hem det på endast 2 år sedan är det plus.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.