Hur märkte ni det?N nissebrun skrev:Kanske är helt ovidkommande här men vi hade stora problem med vår kamin, dåligt drag och det rök in och ville inte brinna. Det visade sig att det var otätt där kaminens rökrör på baksidan anslöt till skorstenens rör. Efter att ha tätat om där och även bytt listen i luckan blev det som en helt ny kamin.
KaminenM MiJa1 skrev:
Ok, ja jag har några enstaka grejer kvar att testa innan grabbarna kunde komma hit efter jul/nyår. Men det känns lite lätt tröstlöst, vill ju ha igång myset redan nu..N nissebrun skrev:
Har du prövat att ta bort utluftanslutningen och ta förbränningsluften ur rummet, det kan ju vara stopp i röret. Om du kör köksfläkten borde det dra kallt i röret. Original uteluftansluting till Handöl 10 är en isolerad slang ca 70mm typ 1,5 m lång som sedan övergår till spirorrör 100mm, uteluften ska inte tas ur krypgrund.
Vad har föregående ägare av huset att säga om det dåliga draget?
Vi hyr detta huset och ägaren tog snällt ut en som fixade till kaminen för våran del, för att jag så gärna ville ha igång den. Och dom använde aldrig kaminen men han som bodde där innan använde den som huvudsaklig värmekälla på nedervåningen. Så min tanke är att draget blivit sämre iom att rökkanaler sattes in.L L A Axelsson skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden