P
Funderar på att byta ut mina d-link kameror som jag har utomhus mot något lite intelligentare.

Är det någon som testat Netatmo Presence? Verkar kunna det jag efterfrågar (detektera bilar, personer och skicka en notis när så är fallet). Men gillar egentligen inte att den kör över Wifi (kör d-link med cat 6 och POE).

Har även tittat på Nest Cam Outdoor, Canary Flex och Y-cam. Men känns inte som dom når ända fram, har inte funktionerna eller kräver ett abonnemang för att få dom.

Alternativt, finns det någon bra mjukvara som kan detektera personer/bilar m.m. ?

Redigerat av moderator:
Hej kodrod!
Hur gick det, fann du något som passade dig?
Jag tittar också på en utomhuskamera som jag kan ha vid entrédörren för att känna igen familjemedlemmar. Nest ska komma ut med en IQ variant för utomhusbruk. Vet inte om man kan jämföra Netatmo Presence med Nest IQ kamera?

P
Jag kör fortfarande med dlink och några Hikvision. Det lutade mest åt Neatmo, men den verkar fortfarande lite buggig. Dessutom vill jag helst köra över kabel och inte wi-fi.

Nest verkade mer stabil. Tycker deras månadstjänst blir för dyr, speciellt om man har flera kameror. Annars verkar IQ modellen (som inte fanns när jag tittade på det) vara intressant, men skulle fortfarande hellre köra på kabel.

Testade även programvaran sighthound, fördelen var att jag kan använda befintliga kameror. Men gillade inte programmet något vidare. Det kan inte heller känna igen ansikten, och jag vill egentligen bara få en notis om någon okänd syns i kameran.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.