Hej!
Vi bor i stan i lägenhet i sekelskifteshus. I köket (ca 3x5 m) mot söder har vi ett platsbyggt skafferi med tre sidor: fasad mot söder, vägg mot trapphus, trädörr mot kök.
Köket har balkong med stora fönster (dessa känns kallare än dörren till skafferiet) och inget element. På vintern blir det kallt i köket.
Inför denna vinter fyllde jag ventilationen som fanns i skafferiet med fogskum (desperat åtgärd kanske). Väggarna i skafferi är fortsatt kalla och när man öppnar skafferi rasar det in kall luft.
Hur får vi bäst upp värmen i köket?
A, Isolerar två väggar/sidor i skafferi
B, isolerar innerdörr skafferi
C, installerar fula elradiatorer
D, inget av ovan dummer…
Tacksam för all vägledning!