Hej!

Vi bor i stan i lägenhet i sekelskifteshus. I köket (ca 3x5 m) mot söder har vi ett platsbyggt skafferi med tre sidor: fasad mot söder, vägg mot trapphus, trädörr mot kök.

Köket har balkong med stora fönster (dessa känns kallare än dörren till skafferiet) och inget element. På vintern blir det kallt i köket.

Inför denna vinter fyllde jag ventilationen som fanns i skafferiet med fogskum (desperat åtgärd kanske). Väggarna i skafferi är fortsatt kalla och när man öppnar skafferi rasar det in kall luft.

Hur får vi bäst upp värmen i köket?
A, Isolerar två väggar/sidor i skafferi
B, isolerar innerdörr skafferi
C, installerar fula elradiatorer
D, inget av ovan dummer…

Tacksam för all vägledning!
 
Fyller på listan:
E. Ett skafferi skall vara svalt. Så att proppa igen ventilen medför risk att kallas dummer...
F. Ett rum utan värmekälla blir inte speciellt varmt. Det finns väl snygga/diskreta elradiatorer
G. Man kan ha golvvärme i kök
H. Med ett bra skafferi minskar behovet av kyl/sval
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.