Har ett eluppvärmt förråd och noterade just att element en sån här dag drar en ansenlig del av vår totalförbrukning trots att jag bara håller 7 grader i förrådet. Det finns lite svartmögel på takplankor som jag tror bildats innan man satt dit elementet.
Förutsatt att allt i förrådet tål kyla bör det väl inte vara några problem att kallställa under de kallaste månaderna och hålla lite koll på luftfuktigheten?
Tänker på denna kurva
Förutsatt att allt i förrådet tål kyla bör det väl inte vara några problem att kallställa under de kallaste månaderna och hålla lite koll på luftfuktigheten?
Tänker på denna kurva
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 306 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 306 inlägg
Du tar en kalkylerad risk att inte ha uppvärmt .
Det första som tar stryk är byggskivor / trä som kan få mögelangrepp + föremål som förvaras kan drabbas av angrepp (stål rostar tex)
När det är kallare än 0 gr i byggnaden så är problemen små , värre när det är över nollan .
Det första som tar stryk är byggskivor / trä som kan få mögelangrepp + föremål som förvaras kan drabbas av angrepp (stål rostar tex)
När det är kallare än 0 gr i byggnaden så är problemen små , värre när det är över nollan .
Ja min tanke var att man drar på värmen igen när det blir plusgrader och tänker att det inte bör vara så mycket att förlora på det?Tomture61 skrev:
Klicka här för att svara