Är det så vanligt då ?
Jag har varit i många hus som kallställs - visst kan det finnas vissa egenheter - men man kan ju också välja hur man bygger dom.
Och sommarstugelukt, som ofta förekommer iaf då man "öppnar för säsongen" finns det ju idag system mot, tex solarventi
Jag kör dock än så länge på 3-5 gr underhållstemperatur - så slipper jag tömma ledningar. köra hem färg och andra vätskor, stänga av och tömma kyl/frys osv osv
/K