1 323 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Kalldrag... fönster.
Det drar kallt runt fönstren för mig när det blåser. Det är en gammal träkåk från 1960-talet som är helrenoverad både ut och invändigt med bl.a nya PVC-fönster dörrar panel mm.
Fönstren blev bara drevade med oplastade drevremsor, och ingen bottningslist eller tätfog.
Måste göra om detta till sommaren för att slippa alla kallras och oönskade drag när det blåser/är kallt, men vill ogärna riva bort invändiga fönsterfoder mm. som är spikat, fogat och målat, utvändigt är enklare då allt är skruvat.
Vad är näst bästa?
Plastad drev längst in+oplastad drev och sist diffusionstape utvändigt?
Fönstren blev bara drevade med oplastade drevremsor, och ingen bottningslist eller tätfog.
Måste göra om detta till sommaren för att slippa alla kallras och oönskade drag när det blåser/är kallt, men vill ogärna riva bort invändiga fönsterfoder mm. som är spikat, fogat och målat, utvändigt är enklare då allt är skruvat.
Vad är näst bästa?
Plastad drev längst in+oplastad drev och sist diffusionstape utvändigt?
Frågan är om det räcker med t-flex utvändigt eller gör jag bort mig då?
https://www.teccaworld.com/produkter/tak/byggtatningstejp/t-flex
https://www.teccaworld.com/produkter/tak/byggtatningstejp/t-flex
Klicka här för att svara