Hej! Vi renoverar vår källare och kommer inom kort gjuta igen golvet. Vi kommer lägga in isolering och värme. Min fråga gäller väggarna om någon har goda råd för vad man ska göra med dom? Kan man måla över detta och i så fall med vad och måste man prima på något sätt innan? Eller bör man spackla om väggarna helt och hållet? Källare under renovering med öppet, ojämnt golv och mögliga väggar, en fönsterkällare och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Orenoverad källare med exponerade väggar och rör, redo för gjutning och renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Slipa bort all gammal färg, om bra slutfinish är viktig så putsa, sen måla.

Ser ut som färgen har släppt på sina ställen gissningsvis pga fukt, det är något ni redan åtgärdat eller?
 
  • Gilla
Fixarpappa
  • Laddar…
Tack för svar! Besiktningsmannen trodde att fukten kom innan dränering var på plats. Källaren upplevs inte som fuktig och ingen dålig lukt. Sen ska vi installera golvvärme vilket vi tror kommer hjälpa ytterligare. De väggar som ser relativt fina ut, behöver man slipa dom också eller kan man bättra på färgen där tro?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.