10 277 läst ·
10 svar
10k läst
10 svar
Källartrappa: "Avlägsna eventuell cementhud"
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 inlägg
Det är den där lite kalkiga, ljusa och dammiga kan bli efter gjutningen som de menar. Borstas lämpligast bort med en stor stålborste. Det finns sådana i form av piassavakvastar.
Vad lämpligt att någon redan ställt denna fråga. Jag provar att haka på tråden med följdfrågor!
Den här 'cementhuden' som man pratar om att man skall avlägsna innan målning med epoxyfärg. Har jag ens någon sådan kvar? Betongplattan jag avser att måla stod säkert ute i 5 år i regn och gud vet allt, innan stomme och tak kom på plats. Hur ser jag ifall det finns någon cementhud kvar och räcker det verkligen med att borsta med stålborste? Tänkte annars hyra en diamantslipmaskin för golv ca 120kr/dygn. Det rör sig om ungefär 25-30kvm.
Tacksam för svar!
Den här 'cementhuden' som man pratar om att man skall avlägsna innan målning med epoxyfärg. Har jag ens någon sådan kvar? Betongplattan jag avser att måla stod säkert ute i 5 år i regn och gud vet allt, innan stomme och tak kom på plats. Hur ser jag ifall det finns någon cementhud kvar och räcker det verkligen med att borsta med stålborste? Tänkte annars hyra en diamantslipmaskin för golv ca 120kr/dygn. Det rör sig om ungefär 25-30kvm.
Tacksam för svar!
Ptja, hur menar du med skick? Den är väldigt fin
Man hade kört helikopter på den och det är klart att på en del ställen har en del cement farit så man börjar se de lite grövre stenarna, men den är i överlag mycket slät och jag hade inte ens tänkt spackla något.
Jo precis. Hadet det varit jag själv som gjort det hade jag varit mer försiktig, men den har klarat sig helt och hållet utan sprickor, tursamt nog.
Jag har fått golvet målat också. Det var en pers. Kom fram till att mesta cementhuden var borta (låtsades iaf det) och målade 
Nä, det var nog inte så mycket kvar av den. Hoppas att det håller sig hyffsat iaf.
Nä, det var nog inte så mycket kvar av den. Hoppas att det håller sig hyffsat iaf.
Klicka här för att svara