93 631 läst ·
249 svar
94k läst
249 svar
Källarprojekt
Kul med grävmaskin, först lite före bilder och sedan efteråt, körde inte själv utan en granne löste det
Berget ligger för högt men det är väl en klassiker att åka på, så nu blir det att hyra en fin Hilti eller nått och borra hål och sedan köra med kil eller snigel dynamit eller krut
blir säker kul
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Berget ligger för högt men det är väl en klassiker att åka på, så nu blir det att hyra en fin Hilti eller nått och borra hål och sedan köra med kil eller snigel dynamit eller krut
Många projekt blir det JohanJohanw123 skrev:
Kul med grävmaskin, först lite före bilder och sedan efteråt, körde inte själv utan en granne löste det
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Berget ligger för högt men det är väl en klassiker att åka på, så nu blir det att hyra en fin Hilti eller nått och borra hål och sedan köra med kil eller snigel dynamit eller krutblir säker kul
Pontus
Försöker komma vidare i sovrumsbygget, ville byta ut fönstret för att frigöra väggyta för att skapa fler möbleringsalternativ. Byggt med 145x45 reglar och sedan tillkommer 45 som installationsskikt innan plywood och gips. Det nya fönstret är 5x12. Vad kunde jag gjort bättre? På vilken höjd placerar man ett 5 högt fönster och mätt från vilken kant? Jag satte det så att mitten på rutan är min ögonhöjd men känns ju inte så standard att dimensioner efter någon som är 175 
Kul anekdot , satte upp vindpappen lite snabbt en kväll pga regn och på morgonen vaknar jag kl 7 av att en talgoxe lyckats leta sig in och flög förtvivlat runt i huset!
Kul anekdot , satte upp vindpappen lite snabbt en kväll pga regn och på morgonen vaknar jag kl 7 av att en talgoxe lyckats leta sig in och flög förtvivlat runt i huset!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har haft luft luft värmepumpen uppsatt på konsoler på husfasaden men störts av ljudet samt vill få kondensvattnet lite längre bort från grunden så gjöt en liten plint och köpte ett stativ och lyfte över den, vad gör jag dock med slangen som går i en loop bakom, känns inte rätt att bara låta den stå så som på bilden? Alla förslag är välkomna på hur man på något enkelt sätt löser detta!
Tack
Logga in
Skapa konto
Har tagit del av en semestervecka och byggt en ny entré trappa, ca 2 år efter att den gamla revs, blev en nästa identisk fas lite större och lite bättre
Gamla trappan såg ut så här
Och den nya såhär, stolpen är i stål istället för trä. Byggt undertill med 174x45 reglar och 145x28 trall. A4 skruv som var över från altanbygge 2004
Gamla trappan såg ut så här
Logga in
Skapa konto
Och den nya såhär, stolpen är i stål istället för trä. Byggt undertill med 174x45 reglar och 145x28 trall. A4 skruv som var över från altanbygge 2004
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara