Vad är det för skit jag har på källargolvet och hur får jag lättast bort det?

Trycker jag en skruvmejsel i det hårt gör jag en skåra.
Har nu provat att ånga och skrapa bort. Det översta lagret släpper hyfsat och i mindre bitar/remsor. Nästan som nån typ av blöt papper. Det undre lagret är kletigt som fan och sitter desto hårdare och beter sig som klister/tuggummi. Det går att få bort med denna teknik men skulle ta en orimlig mängd tid.
 
  • Källargolv med bortskrapade beläggningsrester och en dammsugarslang, skruvmejsel och skrapa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Källargolv med skrapade remsor av material, dammsugarslang och vit hylla i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Misstänker att det är en gammal korkmatta som skiktat sig vid borttagning....
 
J Jörgen Ö skrev:
Misstänker att det är en gammal korkmatta som skiktat sig vid borttagning....
Isåfall…. asbestprov? Och om negativt, slipmaskin?
 
Risken för asbest är väldigt låg, skulle inte vara orolig.
Ja slipning alt mattstriper som går att hyra på Cramo el dyl företag.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.