Hej,
Jag har ett rum i källaren som är lite kallt.
Tänkte dra in ett element bland annat.
Undrar dock över dessa ”ventilations kanaler/hål” som finns där nere.
Kan jag få upp värmen genom att sätta någon ventil/fläkt med kallrasskydd eller liknande?
Kom gärna med tips vad jag kan göra och om detta skulle hjälpa med värmen.
Jag har ett rum i källaren som är lite kallt.
Tänkte dra in ett element bland annat.
Undrar dock över dessa ”ventilations kanaler/hål” som finns där nere.
Kan jag få upp värmen genom att sätta någon ventil/fläkt med kallrasskydd eller liknande?
Kom gärna med tips vad jag kan göra och om detta skulle hjälpa med värmen.
Är det bara ett rum, eller hela källaren du vill värma upp?
Ventilen på bilden är en tilluftsventil, och stänger man igen den helt så kommer risker med fukt och sådant.
Det du skulle kunna göra är att ex. montera en justerbar tallriksventil på insidan, så att du kan reglera hur mycket luft som kommer in.
Ventilen på bilden är en tilluftsventil, och stänger man igen den helt så kommer risker med fukt och sådant.
Det du skulle kunna göra är att ex. montera en justerbar tallriksventil på insidan, så att du kan reglera hur mycket luft som kommer in.
Det är endast ett rum. Tänkte om man kunde installera paxfläktar eller liknande för att slippa få in så mycket kalluft?GoForIt skrev:
Är det bara ett rum, eller hela källaren du vill värma upp?
Har du något annat tips?
Produkter som diskuteras: "paxfläktar"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 699 kr inkl moms
Läs mer
Okej tack. Hur monterar jag en tallriksventil i hålet. Går det att göra direkt i hålet eller måste jag köpa till något rör eller dylikt ?GoForIt skrev:
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
48 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden