4 635 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Kall handdukstork - Legionellarisk? Skadestånd?
Om den inte har reglage & om den är på VVC & om grannarna har varma.
Då är något trasigt eller, vilket jag misstänker, en granne ”innan ditt system” har ett reglage på sin som denne strypt. Vilket i sin tur skulle kunna föranleda informationsgivningen från BRF.
Jag skulle 1) lufta den, 2) mejla BRF och skriva: min handdukstork är kall, jag har luftat den, i övrigt inget reglage. Vänligen hjälp.
BRF vill attackera riskerna som beskrivs ovan och då felet sannolikt inte är hos dig så kommer de tacksamt hjälpa dig.
Då är något trasigt eller, vilket jag misstänker, en granne ”innan ditt system” har ett reglage på sin som denne strypt. Vilket i sin tur skulle kunna föranleda informationsgivningen från BRF.
Jag skulle 1) lufta den, 2) mejla BRF och skriva: min handdukstork är kall, jag har luftat den, i övrigt inget reglage. Vänligen hjälp.
BRF vill attackera riskerna som beskrivs ovan och då felet sannolikt inte är hos dig så kommer de tacksamt hjälpa dig.
Nu var det inte legionella jag tänkte utan som svar om det blir gunk på samma sätt som en i radiator om varmvattnet går i en handukstork. För övrigt var det nåt legionellautbrott härom veckan i Östersund fsat i kallvttnet.H hempularen skrev:Fast faran för legionjella är inte om man dricker smittat vatten, utan om man får in det i lungorna. Vilket sker om smittat vatten kommer in i duschen, det bildas mikroskopiska vattendroppar som man andas in. Iofs. jag har inte koll på om man blir sjuk av att dricka det också, men då kanske det blir som en magåkomma istället för livsfarlig lunginflammation.
Klicka här för att svara