Krilleman
M Mr.Hammer skrev:
Nja...… jag ser två rör....
Ja, absulut. Två anslutande rör upp i etthålsventilen, det ser jag med. :giggle:

W WarHawk skrev:
Är det vänstra röret ordentligt varmt? Vars börjar värmen avta?
Ja, det vänstra röret är ordentligt varmt. Det högra röret är mer "småvarmt" (men varmare än torken som nu är ljummen+). Värmen avtar i övergången från det vänstra röret till det lite större metallstycket (ventilen?) på vilket termostaten är inkopplad. Ventilen är småvarm. Värmen avtar sedan ytterligare från småvarm till ljummen+ i övergången mellan ventilen och torken.

Har nu även testat att skruva av termostaten så att det inte finns några "hinder" alls längs vägen. Än så länge ingen skillnad.

Kan inte se om det är inkopplat på vv men när jag luftar torken så är vattnet ljummet och lite unket.

Övriga element i lägenheten är klart varmare när de står på max.

Har nu testat att återigen slå lite lätt med skruvmejselhandtaget på piggen men kan inte se någon tydlig skillnad efteråt. Se bilden nedan, ska piggen komma ut längre än så? Och hur lätt ska den glida in och ut? Som det är nu så är den trögare än att jag kan trycka in den med bara ett finger, men den går rätt lätt in om jag trycker med nåt hårt.

Återigen tack för all hjälp, jag är en total rookie på sånt här (vilket såklart märks). Torken har blivit något varmare (men inte varm) efter era rekommenderade åtgärder så det går åt rätt håll.

• Närbild av en termostatventil med en synlig stift som är delvis utskjuten mot en kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
W
Testa att öppna luftningen ett bra tag och töm några muggar med vatten. Se om du till slut får ordentligt varmt vatten upp till luftningen.

Verkar som att du kanske har skräp någonstans i torken eller ventilen som blockerar flödet.

Krilleman
W WarHawk skrev:
Testa att öppna luftningen ett bra tag och töm några muggar med vatten. Se om du till slut får ordentligt varmt vatten upp till luftningen.
Testat detta nu och det kom inget varmt vatten trots att jag luftade ut en hel bunke med vatten. Om något verkade vattnet på slutet snarare vara kallare än det ljumna vatten som först kom ut.

Ska dock revidera vad jag tidigare sa - det luftade vattnet var inte särskilt unket när jag nu tömde lite mer. Kanske tyder på att den inte är kopplad till vv(?).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.