Hej, någon som har nåt bra tips.
Har några värmeslingor i golvet på nedervåningen, 1 slinga är kallare än de andra (nr.3). Det är inte svinkalltmen ca 4-5 grader kallare än övriga rum. Det känns när man går på det golvet att det diffar mot övriga golv.
Jag har nya LK ställdon, de öppnar och stänger som de ska, när den är öppen tycker jag ändå att röret ner är hyffsat ljummet. Har motionerat ventilen och smörjt lite. har provat tagit bort ställdonet för att maxa flödet, men får samma resultat. Men ser ju inte in i flödesmätaren pga av smuts. Så nu har jag slut på ideer :)

Någon som kanske även vet hur jag avluftar? Vilka rattar ska jag stänga av osv..
Finns det något mer jag kan kontrollera?

• Värmeinstallation med rör, fördelare, reglerventiler, manometrar, och elektriska komponenter i skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Radiatoranslutning, termostatventiler numrerade, rör, mätare, varmvatten, uppvärmningssystem, installation, teknisk.
    Skapa konto
  • Rörledningar, mätare, ventiler inom VVS-installation, gråa och vita, teknisk utrustning.
    Skapa konto
  • Värmeväxlare med temperaturmätare, rörsystem, industriell, teknisk, anslutningar, avstängningsventiler, mätare visar runt 70°C.
    Skapa konto
Dom röda ringarna på mätarna är för att ändra flödet på en slinga, vad som öppna eller stänga vet jag inte nu, men prova att vrida på den som är kall.

Fjädrar stiftet under ställdonet upp automatiskt när det tryckts ned?

Det är för varmt vatten i golvvärmeslingorna.
Golvytan bör inte vara varmare än 27⁰.

Demmpa Demmpa skrev:
Fjädrar stiftet under ställdonet upp automatiskt när det tryckts ned?

Det är för varmt vatten i golvvärmeslingorna.
Golvytan bör inte vara varmare än 27⁰.
Ja, stiftet fjädrar bra.

Kan ha varit för jag bara hade en slinga öppen under testning?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.