Byggde murar under förra sommaren, Benders Grafit grå. Väldigt fint!
Men nu efter vintern så har många av stenarna fått en vit beläggning på sig på delar av stenen. Antar att det är någon form av kalk eller liknande som utsöndras från stenen.
Ngåon som råkat ut för samma och vet hur man smidigt kan få bort dessa vita avlagringar?
Tack på förhand!
Men nu efter vintern så har många av stenarna fått en vit beläggning på sig på delar av stenen. Antar att det är någon form av kalk eller liknande som utsöndras från stenen.
Ngåon som råkat ut för samma och vet hur man smidigt kan få bort dessa vita avlagringar?
Tack på förhand!
Jag hittade detta på Starkas hemsida, hoppas att det kan ge lite hjälp 
http://www.starka.se/faq/Underhall.pdf
/Pernilla
http://www.starka.se/faq/Underhall.pdf
/Pernilla
Hej Daniel!D Daniel_K26 skrev:Byggde murar under förra sommaren, Benders Grafit grå. Väldigt fint!
Men nu efter vintern så har många av stenarna fått en vit beläggning på sig på delar av stenen. Antar att det är någon form av kalk eller liknande som utsöndras från stenen.
Ngåon som råkat ut för samma och vet hur man smidigt kan få bort dessa vita avlagringar?
Tack på förhand!
Försvann kalken självmant? Delvis eller helt? Hur lång tid tog det? Vår Benders Megawall grafitgrå från i höstas är för närvarande ganska så vit.
Tack på förhand!
Klicka här för att svara

