Hur var det med tryckförändring efter installation? Märker man skillnad i vattenflödet?

Nej! Det kan vara marginellt.
Och det här filtret backspolar på 20min.
Så det är inget du märker.

Ja, den har alltid haft kommunalt vatten. Probelmet är att jag har problem och ej grannarna. Lika hus, lika ledningar, lika varmvattenberedare förutom att min är nyare.

Om det enda som är ändrat på senare tid är VVB, och du inte haft de här problemen tidigare, så pekar det på VVBn. Tycker dock det verkar märkligt med så lite kalk i vattnet. Kanske av övergående natur? Kanske en ledning i anslutning till VVBn som blivit omskakad och släppt lite gammalt ingrott kalk?

mialen skrev:
Ja, den har alltid haft kommunalt vatten. Probelmet är att jag har problem och ej grannarna. Lika hus, lika ledningar, lika varmvattenberedare förutom att min är nyare.
Du kanske upplever problemet mer än dina grannar. Så har jag märkt det mycket ute. Där vissa upplever något som ett jätteproblem, rycker andra på axlarna och konstaterar att så har det alltid varit! Du kanske är för petig. 😄

Mogge_73 du verkar vara en fena på det här med vatten och vattenfilter . Har du lust att svara på lite frågor om avhärdningsfilter osv vid tillfälle? Hör gärna av dig till mig isf på Mangarn@hotmail.com Mvh Magnus Olsson

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.