Hej, har läst en del om att folk hivar ner perforerade hinkar med kalk i brunnen då de har surt vatten.
Då vi har fått surt vatten hos oss, hade jag tänkt en liknande operation. Ett problem som direkt infinner sig är att den öppning där vattnet är endast är ca 10 cm i diameter. Det är som en stor brunn som är i princip torr, med ett rör som går upp (som är 10 cm dia) där pumpen suger vatten ifrån.
Till frågan; kan man hälla ner kalk direkt i brunnen eller måste det sättas i hinkar? Ideer och förslag?