5 315 läst · 4 svar
5k läst
4 svar
Kalibrering BS1 - NIBE F730
Hej,
Läst många trådar här som hjälp mig mycket, nedan inlägg blir mitt första.
Har en NIBE F730 i vårt nya hus som vi flyttade in i, i somras. Jag upptäckte efter en tid att det var en felkod på pumpen, att inte BS1 luftgivaren är kalibrerad. Jag vill minnas att jag inte sett det tidigare och att ”felet” uppkom efter en omstart. Kan jag med hjälp av besiktningsprotokoll (från juli 2021) för ventilationen, där samtliga don mättes, ställa in det själv eller måste donen mätas på nytt?
Uppmätt flöde, då, var totalt 67 (l/s)
Värdet på BS1 (värde, lufthastighetsgivare) enligt NIBE appen är cirka 240-250 beroende på när jag kollar.
Tack på förhand!
Läst många trådar här som hjälp mig mycket, nedan inlägg blir mitt första.
Har en NIBE F730 i vårt nya hus som vi flyttade in i, i somras. Jag upptäckte efter en tid att det var en felkod på pumpen, att inte BS1 luftgivaren är kalibrerad. Jag vill minnas att jag inte sett det tidigare och att ”felet” uppkom efter en omstart. Kan jag med hjälp av besiktningsprotokoll (från juli 2021) för ventilationen, där samtliga don mättes, ställa in det själv eller måste donen mätas på nytt?
Uppmätt flöde, då, var totalt 67 (l/s)
Värdet på BS1 (värde, lufthastighetsgivare) enligt NIBE appen är cirka 240-250 beroende på när jag kollar.
Tack på förhand!
Liknande trådar
-
Kalibrering av luftflödes givare BS1… Nibe f730
Värmepumpar -
Robomow RS615pro - Kalibrering av kabelsignal följt av fel 1
Robotgräsklippare -
Jämkning av vite - ABS18
Juridik -
Skruvdragare Metabo BS18 18volt med kvitto - Ängelholm
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Gardena Sileno - guide kalibrering misslyckades