4 194 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Kalibrera frånluftsvärmepump till inredd övervåning
Jag är ju verkligen ingen expert gällande detta, men man vill ju ha varm luft för att pumpen ska ha mycket att jobba med och då är det ju fördelaktigt att ta den högt. I badrummet är det ju än viktigare att ta ända upp i taket då annars all fukt stannar där. Eller har ni annan ventilation i badrummet? Har ni inte det skulle jag verkligen kontakta en expert för det känns verkligen inte "nog" att sätta donet i midjehöjd.
Solari du har en poäng. Enda ytterligare "ventilationen" vi har är takfönstrets ventilationsgaller. En expert behövs nog men verkar svåra få tag på och undrar hur man bryter fuktspärr samt drar om rör till frånluft om det behövs. Kan även nämnas att tidigare fanns ingen frånluft på övervåningen bara på nedervåningen.Solari skrev:Jag är ju verkligen ingen expert gällande detta, men man vill ju ha varm luft för att pumpen ska ha mycket att jobba med och då är det ju fördelaktigt att ta den högt. I badrummet är det ju än viktigare att ta ända upp i taket då annars all fukt stannar där. Eller har ni annan ventilation i badrummet? Har ni inte det skulle jag verkligen kontakta en expert för det känns verkligen inte "nog" att sätta donet i midjehöjd.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden