Hej,
jag är nästan klar med det nya köket nu och det har blivit dags att kakla.
Mitt problem är att mitt på väggen där jag ska kakla går en skorstenskanal (säger man så?). Det innebär i alla fall att väggen går ut ca. 30 cm där (kanalen är ca 70 cm bred). Jag hade tänkt kakla den hela vägen upp mot taket och det kommer verkligen att synas om just den delen inte blir bra.
Problemet är att eftersom plattorna är 33 cm breda så blir det ju lite över om man sätter två hela plattor i bredd.
Ska man istället kapa plattorna så att man får plats med 3 st lika stora (ca 23 cm) i bredd? Ser det konstigt ut om väggen i övrigt är kaklad med hela plattor?
Tacksam för synpunkter!
jag är nästan klar med det nya köket nu och det har blivit dags att kakla.
Mitt problem är att mitt på väggen där jag ska kakla går en skorstenskanal (säger man så?). Det innebär i alla fall att väggen går ut ca. 30 cm där (kanalen är ca 70 cm bred). Jag hade tänkt kakla den hela vägen upp mot taket och det kommer verkligen att synas om just den delen inte blir bra.
Problemet är att eftersom plattorna är 33 cm breda så blir det ju lite över om man sätter två hela plattor i bredd.
Ska man istället kapa plattorna så att man får plats med 3 st lika stora (ca 23 cm) i bredd? Ser det konstigt ut om väggen i övrigt är kaklad med hela plattor?
Tacksam för synpunkter!
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Jag tror att det blir bättre om du skär lite även på vänstersidan. Då blir den lilla biten på högersidan inte så liten.
Klicka här för att svara

