Kramla
Klart det är fint med gerade hörn men att rekomendera det utförandet är inte att föredra i detta fall då biten i smygen endast blir ca 20mm bred för det lär finnas plats för rörelsefog mot karmen.
Så risken är stor att det inte håller o spricker vid rörelse och ev faller ner.
Nu kan jag ha helt fel o i så fall får du rätta mig Anders , hos dig är utförandet med gerad smyg mot karm säkerligen utförd på murad/betong konstruktion, och där finns inte samma rörelser att ta hänsyn till!

Nope trä och tegel i detta 1870 hus men just denna vägg är trä. Dock mjukfog mot karmen. Dock tror jag TS passbiten kommer vara smalare än min och då kan det se dumt ut, men gerat ser iaf bättre ut än kakellist (alltid men extra mycket här då du nästan inte får något kakel kvar med en list)

1870 är fint att bo i :) Råkar vara så gammalt hus vi bor i :) men totalrenoverad 1989 av inte speciellt duktiga personer.
Jag tror på att Sala upp karmen, har gjort det i ett sovrum.
Tänker egentligen på var jag ska avsluta kaklet, typ överlappa vägg och karm, men är lite orolig för att karmen rör sig. Mer än de nybyggda väggarna gör.
Kakellist i vit metall såg fina ut på bygghandeln, eftersom mina kakel inte har glaserade kanter.

Snailman
Det finns färdiga foder som har en klack som ett L , finns vita och omålade, har tänkt använda sådana, men inte sätt dit dem ännu.

7626938-origpic-bbbef0.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit, var visst nån som redan tipsat om detta.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.