men du får ju lossa röret dom sitter på det är en hylsa att skriva ut

@Andreas_kalmar - själva röret som kommer ut från väggen, har ingen led eller koppling utanför väggen.
Det är alltså rör med en täckbricka närmast väggen och en anslutningsmutter längst ut som inte kan tas bort.

det du ser när Blandaren är borta går att gänga ut ur väggen där det sitter en 90 graders vinkel inne i väggen om du lägger en fråga i VVS forumet vet dom nog vad den heter oxå men den går ta bort iallafall pma ditt nummer om du vill ha mer beskrivning mvh Andreas

@Andreas_kalmar - ska kolla upp det när jag kommer hem.
Om så är fallet, hur tusan lägger man gängtejp/lin i de gängorna när man skruvar tillbaka rördelen sedan? Är det inte överhängande risk för läckage inne i väggen om själva kopplingen sitter där inne?

@Andreas_kalmar - Tack för infon där, men i mitt fall är rören i ett stycke hela vägen in i väggen, så att lossa dem innebär att jag inte kommer åt att täta när jag skruvar dit dem igen. För att komma åt kopplingen där bakom, måste jag i så fall ta ner väggen.

Om du inte vill skruva ur (eller om det inte går som Andreas_kalmar föreslår) så får d väl sätta lämplig distans under täckbrickorna och därefter fylla in lite fix under så att de sitter där.
Sedan göra större hål plattan som ska in runt/bakom/mellan.
Eventuell skarv mellan täckbricka och platta fogas med hårdfog sedan.

Det är väl kanske inte helt rätt, vad vet jag, men det är det alternativ jag ser som rimligast om man inte vill/kan/går ej att åtgärda grundproblemet.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.