Någon som kan svara på om det är möjligt att kakla på minerit (normalskivan).

Det är i ett torrt utrymme kring en vedspis, dvs inget vatten /disk finns vid denna vägg.

Jag använder redan en flexfix som tål golvvärme och de rörelseer det innebär, borde inte den sätta sig även på en mineritskiva?

Tepro hävdar att detta inte går, men jag har inte lyckats få någon vettig förklaring av dem till varför inte. De hävdar att den rör sig för mycket, vilket jag har svårt att tänka mig. Det är ju precis samma skiva som VT-skivan, men utan tätskiktet. Vidhäftningen är i alla fall inte något problem.

P
jon_h skrev:
De hävdar att den rör sig för mycket
..och det gör den. Jag känner en byggare som fick problem med att plattorna lossnade från väggen pga just detta. Nu var det iofs några år sedan, men så mycket har väl inte förändrats med mineriten.
Det påstås att den vanliga varianten rör sig mer än en spånskiva.

Det säger du? Då kan det knappast vara samma material i VT-skivan som i den vanliga, även om det är det beskedet jag fått. Och jag förstår inte hur Minerit kan röra sig så mycket mer än Masterboard.

ACME skrev:
..och det gör den. Jag känner en byggare som fick problem med att plattorna lossnade från väggen pga just detta. Nu var det iofs några år sedan, men så mycket har väl inte förändrats med mineriten.
Det påstås att den vanliga varianten rör sig mer än en spånskiva.
Ok där ser man..svårt att förstå dock..
Annars kan man ju misstänka att det är en försäljningsgrej som gynnar den dyrare plattan?
Om inte, så har dom ju en produkt till att ta fram

Men nu får det bli ett lager renoveringsgips istället, för jag tänker inte chansa..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.